torsdag den 28. maj 2009

Springfrø

En uges tid efter jeg havde lavet min kryder pyramide gik jeg og rumsterede i den da der pluslig op af et af hullerne spran en frø og satte sig på kanten. Den floteste grønne frø ca. 5cm med en sort cirkel ved hovedet der løb ned i en spids langs kroppen og ansigtet og ellers jævn i farven.
Da jeg løb ind efter kameraet var den desværre væk men jeg er kommet frem til det må være en springfrø men kan ikke forstå den kun skulle findes på sydsjælland?
Kan dog se at de er blevet opserveret (06-04-2009) i Gribskov, som de eneste sted nord for Viby.

Nu håber jeg bare på jeg ikke har fået den slået ihjel så vi måske kan blive gode venner og jeg kan få taget et billede for den er virkelig flot!

UPDATERING: Jeg er kommet frem til at forkomsten i Gribskov må stamme fra en udsætning nord fra Hillerød

Ingen kommentarer:

Send en kommentar