mandag den 17. maj 2010

Bonsai

Fik lyst til at forsøge mig med bonsai igen, så gik en tur og fandt en måske tre år gammel birk. Den har fået knækket stammen måske det første år, dernæst har den skudt to nye med deres sidegrene og det har fået lov at gro i måske to år, det har givet det en tyk lille stamme på to cm der deler sig, der var ingen rødder synlige og den stod pænt lige op.


Jeg gravede den op, beskar rødder, synliggjorde den øverste del fra jord, plantede den skråt i en potte, "flettede" de to stammer og et par andre grene, bandt dem ned, omviklede en gren med ståltråd og formede den.

Jeg beskar faktisk træet før jeg plantede det for bedre at få en fornemmelse, men det vil jeg normalt ikke anbefale på en birk om foråret men det var meget lidt :)

Når den lige har fået noget hvile har jeg tænkt mig at nippe alle dens blade eller klippe dem over for at få dem til at lave flere og mindre blade så den bliver tættere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar